26 maj 2009

Halva veckan gjord

Åhhh va skönt, nu så har jag jobbat klart för idag, och i morgon är jag ledig.
Har nyss tagit en dusch så nu ska jag bara ta d lugnt.
T står i köket och lagar mat (inte alla som har en egen kock) :) :)
I morgon ska jag till Jysk igen, ska köpa krukan som ser ut som en snäcka, sen hade
dom krukor som va vita som såg ut som dom va spruckna i färgen och så va d
svarta blommor på, perfekt att ha ute.
Blir även en tripp till trädgården och köpa tomatplantor, jordgubbar, lobelia och pelargoner.
Brukar alltid göra d i slutet på maj för då brukar d inte vara någon risk för frost.
Måste även få tag på 2 krukor som man sätter på väggen då vi flyttat insynskyddet och nu får plats med krukor på väggen där.
Herre gud min stora balkong är snart inte stor längre då jag fyller den med blommor hehe, men jag gillar att ha massor av blommor och träd. Jag bara älskar vår stora balkong, inte alla som har så stor som vi har, den känns som en stor altan :) :)
Här har varit kanon väder med både sol och värme idag, nu är d mulet men fortfarande varmt och skönt, d kom 3 stänk ungefär, trodde d skulle bli mer men d kanske kommer.
Perfekt med lite regn som tar bort pollen, trodde d va slut med pollen nu men den kom tillbaka.
Så tröttsamt att behöva torka och torka hela tiden när man ska sitta ute.
Nu får d räcka för idag, återkommer med lite bilder i morgon på d ja handlar :)
Ha en härlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....