09 juni 2009

Hantverkan fick sig en omgång

I morse blev jag väckt IGEN.
Behöver snart inte ställa nån klocka för jag kommer upp i tid i alla fall.
Vaknade 7.50 av att hundarna började vrål skälla hysteriskt.
Satt mig upp i sängen yrvaken och fattade inget alls först.
Helt plötsligt öppnas dörren och jag hör nån som pratar, satt nog bara och glodde först då jag knappt var vaken.
Sen insåg jag att d måste ha varit T och rörmokaren eller ordförande som kom för att kolla badrummet. Ok tänkte jag då behöver jag inte gå upp, sen rätt va d är så gick dom och d blev tyst??? Då tänkte ja, va fan går bara T utan att säga nått?
Men så va d inte, utan T va på jobbet och hade INTE varit hem.
Med andra ord så var d rörmokaren och nån mer som bara klivit in med nyckel.
FAN, va arg jag blev då dom INTE får gå in utan att vi vet om d.
Jag satt i alla fall fart här hemma och satt ute och pratar med mamma i telenringder d på dörren igen, och jag går för att öppna, då hör jag att d sätts en nyckel i dörren IGEN.
Då tog d hus i helvete vill jag lova, jag slet upp dörren och skällde lika mycket som hundarna haha. Han sa åt mig att lugna mig, men aldrig att jag skulle göra d utan jag läste lusen av honom och talade om att ha INTE hade rätt i att gå in, fick svaret men jag ringde ju på och du öppnade ju inte. Jävla idiot. För d har han ingen rätt i att gå in.
Tror inte han kommer göra om d mer efter den vända han fick, fan jag har ju kunnat stått i duschen.
Nu så vet han i alla fall vart jag står och han är såååå trevlig så och har kutat här hela förmiddagen då dom inte hittar vart d läcker. Just nu är vattnet påsatt i handfatet och kranen på för att dom ska kunna lokalisera läckan.
Efter sem. så kommer dom troligtvis att riva vårat golv och plocka bort allt kakel i vårat badrum. Dom måste ta bort allt kakel för att detta kakel finns inte att köpa längre.
Grannen under har dom rivit hela badrummet nu, dom ville börja här nästa vecka men då skulle dom bara riva ut allt och sen skulle vi få vänta i 6v. då dom har sem. innan dom skulle göra nått.
Så jag sa att då får dom inte början förrän efter sem. så vi kan anväda våran dusch så länge.
Usch vilken strulig förmiddag, jag är helt slut just nu.
Nu ska jag ta de lugnt en stund förhoppningsvis.
Ha en fortsatt bra dag//Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....