01 september 2009

Sommar sommar

Känns som sommar igen :)

Har inte kollat graderna men säkert har d varit minst 24 grader idag.

D är fortfarande varmt och härligt ute. Vi har nyss suttit ute och käkat, känns som d va ett tag sen vi gjorde d. För min del får d gärna hålla i sig :)

I morgon är jag ledig och ska som vanligt göra så lite som möjligt och bara njuta av dagen :)

Berättade ju för ett tag sen om dessa hundben som kan vara lite läskiga om dom sätter sig på tvären eller som d gjorde på Electra då d fastnade i halsen. I går kväll var d dags igen, fast denna gång lyckades Electra sätta fast benent i gommen och fick inte bort d. I mellanåt fick hon panik sen lugnade hon ner sig och tuggade och tuggade, vi försökte att öppna truten på henne för att få bort d men d gick inte, fattar inte hur en sån liten hund kan vara så starkt i munnen hehe.

D värsta va att när vi väl fick upp munnen så morrade hon och va såå elak så till slut gav vi upp och hon fick fixa d själv, vilket hon gjorde till slut, hade d suttit som sist i halsen då hade vi fått bända upp munnen och så hade hon fått morra bäst hon vela :)

Usch jag gillar inte när benen fastnar tycker d är jäkligt obehagligt.

Sen när vi gick och la oss så började Electra flåsa och klia sina öron och for omkring i sängen så man höll på att bli galen på henne, hon har ju haft problem med sina öron så jag förstog va som va på g, så d va lika bra att ge henne droppar som jag har hemma, och efter 20 min. så hade hon lugnat sig och sov som en stock. Så nu ska jag droppa henne i 10 dagar så får vi se hur länge hon klarar sig tills nästa gång.

Nu avslutar jag för idag så hörs vi i morgon igen.

Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....