01 september 2009

Sommar sommar

Känns som sommar igen :)

Har inte kollat graderna men säkert har d varit minst 24 grader idag.

D är fortfarande varmt och härligt ute. Vi har nyss suttit ute och käkat, känns som d va ett tag sen vi gjorde d. För min del får d gärna hålla i sig :)

I morgon är jag ledig och ska som vanligt göra så lite som möjligt och bara njuta av dagen :)

Berättade ju för ett tag sen om dessa hundben som kan vara lite läskiga om dom sätter sig på tvären eller som d gjorde på Electra då d fastnade i halsen. I går kväll var d dags igen, fast denna gång lyckades Electra sätta fast benent i gommen och fick inte bort d. I mellanåt fick hon panik sen lugnade hon ner sig och tuggade och tuggade, vi försökte att öppna truten på henne för att få bort d men d gick inte, fattar inte hur en sån liten hund kan vara så starkt i munnen hehe.

D värsta va att när vi väl fick upp munnen så morrade hon och va såå elak så till slut gav vi upp och hon fick fixa d själv, vilket hon gjorde till slut, hade d suttit som sist i halsen då hade vi fått bända upp munnen och så hade hon fått morra bäst hon vela :)

Usch jag gillar inte när benen fastnar tycker d är jäkligt obehagligt.

Sen när vi gick och la oss så började Electra flåsa och klia sina öron och for omkring i sängen så man höll på att bli galen på henne, hon har ju haft problem med sina öron så jag förstog va som va på g, så d va lika bra att ge henne droppar som jag har hemma, och efter 20 min. så hade hon lugnat sig och sov som en stock. Så nu ska jag droppa henne i 10 dagar så får vi se hur länge hon klarar sig tills nästa gång.

Nu avslutar jag för idag så hörs vi i morgon igen.

Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rörigt

Godmorgon Uppe med tuppen och sååå trött. Ska snart iväg och ta prover sen åker jag och jobbar. Allt är tömt från gamla båten och jag har gå...