07 september 2012

Sovit dåligt


Strålande sol och fredag :)

Sitter och väntar på att hund trimmet ska ringa. Tratt och hängade öron hör ju inte ihop, så My
ser bedrövlig ut i öronen men en massa kladd. Har kört medel i några dagar och löst upp de, men
för att få rent allt så måste håret i hennes öron bort och de fixar inte jag.
Så snäll som hon är hon som trimmar hundarna så ska hon plocka Mys öron idag på efm.
Tänkte att undertiden My är där så tigger jag kaffe hos Ewa som bor på samma gård :)

I natt har Electra farit som en elvisp i sängen och på golvet, trodde först de va öroninflammation igen,
då hon beter sig så. Men i morse när jag kollade hennes öron så va dom så fina så, men upptäckte att
hennes ena öga va irriterat.
Tror de är så enkelt så hon har fått in nått litet hårstrå, och de kan ju ställa till massor för henne som 
är såååå känslig för allt. Så nu har jag tvättat ögat några gånger med vatten och hon har lugnat sig
och öppnat ögat så hon blir nog snart bra igen.
Tyvärr blir de ju så när hon far omkring så går de ju inte att sova, så i morse tänkte jag rymma
hemifrån och ta in på hotell för att få sova :) :)
Känner mig lite less när de gäller sjuka hundar nu.

My njuter i alla fall av att slippa tratten som vi tog bort i går och jag tycker de är så skönt att
slippa höra henna fara omkring och slå i överallt :)

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig ute en stund.
Ha en härlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....