11 juni 2010

Reng och rusk

Hej
Är d inte typiskt?
Har inte kommit regn på flera veckor och just idag då d är avslutning då ska regnet komma :(
Tycker synd om dom som har avslutning idag och d är ju inte bara regnet, d är dessutom kallt.
Trist.. verkligen.
Jag hoppas snart solen och värmen kommer tillbaka :)
Idag blev d en sväng till plantagen.
Va tvungen att ha mer jord då säckarna med jord nu va slut här hemma.
Hittade då vintergröna som jag planterade ihop med änglatrumpeterna, vill ju ha lite färg bland alla gröna blad som är på trumpeterna, tyvärr måste jag ta ur dom sen när trumpeterna ska in över vintern då dessa inte kan vara inne.
Ska bli kul att se om dom blommar sen.
Sen sådde jag luktärtor i lådan, har aldrig haft sånna förut så jag hoppas dom tar sig för dom luktar såååå gott och är så fina :)
Nu käk sen softa i soffan.
Ha en skön fredags kväll

1 kommentar:

  1. Vilket skitväder, idag är de ännu värre,tur man åker till solen :)
    Ha en bra lördag!
    Åhhh luktärter måste jag också så:) Anna

    SvaraRadera

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....