06 maj 2010

Veterinären

Tjingeling

Idag är d lustigt väder, ena stunden skiner solen eller så är d hur mörkt som helst och man tror att d ska vräka ner regn. Men än så länge är d uppehåll, så vi får väl se om d blir nå regn.

Maxi har ju varit snorig ett tag här och druckit massor av vatten och på lådan har d sett ut som om någon hällt en hink med vatten i och d har gjort att han kissat i hundarna korgar.

Men så har snorandet blivit bättre och med d har han slutat äta och bara sover och är allmänt hängig. Han har på 2 dagar rasat i vikt vilket han alltid gör så snabbt om han blir sjuk.

Så igår ringde jag vet och vi fick en tid på förm. idag.

D va inte så farligt som jag trodde, jag trodde nämligen att hans njurar började att strula då han drack så mycket. Men som tur vava njurarna helt ok utan att hans förkylning hade satt sig i halsen, ögonen och näsan så nu har han fått medicin och fick även en spruta med snabbvärkande så nu ska han bli bra igen :)

Usch jag hatar när djuren blir sjuka när man inte vet va de är.

Känns i alla fall skönt nu att vi varit iväg och att han fått medicin.

När vi kom hem hade någon av hundarna läst reklamen så d va så fint så i hallen hehe.

Nu ska jag åka iväg och jobba och i morgon är d fre och då slutar jag 13 sen är d helg :)

Ha en skön dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var fan är våren

Så less på att de är så kallt ute. Vill dra ett täcke över huvudet och komma fram när de är lite varmare. Idag har vi varit hos syrran och f...