16 maj 2010

Något tråkigt och något roligt

Hej
Vi tar d tråkiga först. Maxi blev inge bättre, tyvärr va vi tvugna att ta bort honom sent i torsdags kväll :(
Hans njurar va helt slut och på kvällen spydde han och när jag löft honom för att bädda rent i korgen då skrek han och då förstog jag att han hade ont.
Jag saknar honom så fruktansvärt mycket och d är tomt här hemma utan honom, men jag vet att mitt beslut va rätt och nu slipper han lida mer.
Tack till den underbara personalen på strömsholm som va så förstående och underbara.
Nu till lite roligare saker.
Vi åkte ut till landet i lördags och d va så skönt att komma hemifrån och få tänka på något annat ett tag. Vädret va kanon, rena sommaren :)
Vi åkte på älgsafari och de lovar jag er att d va en stor upplevelse. Jag va skit skraj när jag insåg att vi skulle åka in till älgarna, jag trodde nämligen att de skulle vara staket i mellan.
Vi hade turen att ha den tiden då dom skulle få mat så dom gick runt med mat i hinkar och satt hinkarna på vagnarna där vi satt och då kom ju älgarna så nära så att vi fick klappa dom :)
Wow d va så häftig känsla och dom var hur snälla som helst.
Jag kan verkligen rekommendera detta äventyr för d va häftigt, och personalen va helt otroliga och mysiga.
Lite kort därifrån sen ska jag ge hundarna mat och sen åker My i badet då hon luktar ladugård då hon rullat sig i koblaja ute på landet (blä)
Denna goding gick omkring och strosade på gården där vi va på älgsafarit.
Han la sig under vårat bord där vi satt å fikade :)
Denna klappade jag och pälsen kändes skit konstig och sträv, men d va för att dom höll
på att tappa sin vinterpäls
Här står ägaren och berättar hur allt började och d va så intressant när han berättade och sen va
han så jäkla rolig så vi fick oss många goa gapskratt :)
Denna tupp tävlade löpning med Fanny :)
Ha en skön kväll, mer kort kommer i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....