03 juli 2024

Bröstcancer

Äntligen bytt våran bänkskiva som jag avskytt länge.


Så nöjd med denna och de blir inga fingeravtryck.


Nu till allt  som händer i mitt liv som jag känner att jag vill skriva
om här då jag har en sån positiv inställning till allt.

I maj upptäckte jag en knöl i mitt bröst i början på Juni fick jag veta
att jag hade bröstcancer vilket jag misstänkte direkt.

Jag har en Trippelnegativ grad 3, fördelen ingen spridning
vilket är skönt.
Jag har aldrig varit orolig och har en så positiv inställning till detta
vilket jag inte trodde man kunde ha.
Sover gott på nätterna och tänker inte en på de.

De som har varit jobbigt innan behandlingen börjat är alla sjukhusbesök
med allt som ska fixas innan behandlingen.
Onkologen sjukskrev mig direkt och de va bra för jag hade knappt hunnit jobba.

Så nu har jag äntligen bockat av alla jobbiga besök, och i måndags op jag
inte min portven, de va en jobbig op då man är vaken.
Har haft och har fortfarande lite ont, men de är ok.

I går fick jag min första behandling med cellgifter.
Har ju tänkt allt de värsta men mår så bra och märket inget.
och de är så skönt.

Nu är jag ledig från allt en hel vecka, så skönt. Kommer få cellgifter
en gång i veckan i tolv omgångar.
Jag hoppas och håller tummarna för att jag må så bra de går.

Längtar till på lördag då jag får ta bort dessa plåster. De på halsen släpper hela tiden.


Hämtade även min nya hår i går och kommer nog
raka mitt hår innan de börjar släppa.


Kommer fortsätta prata om detta framöver och prata om hur jag mår.
Ha en bra dag för de ska jag ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mår bättre

Godmorgon Uppe med tuppen för att vara jag. Första dagen på länge jag mår bra, som de känns just nu. Har tvingat mig själv lite att vara upp...