09 maj 2015

Plantering ute

Såååå skönt med helg för jag har varit så trött denna vecka då jag
jobbat dag.

Idag har vi hämtat hem våra blommor som jag övervintrat 
hos mamma.

Herre gud va mina murgröna växt.
Dom är hur långa som helst :)



Töjan klarade vintern oxå :)


Fick en änglatrumpet av mamma men den får stå inne 
ett tag till då den behöver riktig värme.



Köpte 3 pelargoner idag och dom klarar sig fast de blir lite kallt.



Kunde inte låta bli att köpa jordgubbar, och dom kan jag
bara ta in ifall de skulle bli frost.


De är redan ganska många gubbar på g :)


Mina egna tomater fick större kruka idag,
men dom får vara inne ett tag till.


Nu blir de soffläge resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....