12 juni 2011

En fika på landet

Godkväll
Nu är de mitt i natten och jag är vaken än..inte vanligt kan ja säga :)
Vi tog en sväng ut till landet efter middagen, är ju så skönt där ute :)
Hundarna va som vanligt såå lyckliga att få komma dit ut till friheten utan koppel och där de finns ytor att kuta på.
Capser och Selma busade och kutade som dårar och efter en stund såg jag att Selma va blodig på halsen, kollade och hittade inget alls.
Men såg sen att de va från Casper blodet kom då hans tass va alldeles blodig.
Kollade och såg att han slitit bort sin klo och pulpa.
Sköljde av de värsta och lät de bara vara.
När vi kom hem gjorde jag rent och kollade igen och de fanns inget kvar av klon alls.
Ringde strömsholm och frågade va jag skulle göra. Ska bara linda tassen så han inte slickar och så måste han ha skydd på tassen när han går ut så han inte får in nå smuts och sen på måndag ska jag ringa vet. för dom bör titta på de.
Han verkar inte ha ont och mår bra och då tyckte strömsholm att ja kunde vänta tills mån. innan jag åkte till vet.
Så nu ligger han i sängen och sover och tycker nog lite synd om sig själv då jag lindat tassen och då kan han ju inte gå :)
Nu är de även dags för sängen för mig.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....