29 december 2012

Försov mig

Nu har jag jobbat klart mina 3 dagar jag tog extra så nu är jag ledig 1 vecka nästan igen :)

När de va dags att börja jobba i torsdags kväll så ångrade jag mig att jag tagit på mig
dom extra passen men nu när dom är gjorde så känns de skönt, och fort har dom gått oxå :)

I morse skulle jag börja jobba 9.30, jag är inte van att gå upp på morgonen då jag mest jobbar
kväll men tog de passet extra för att kunna känna att jag har lite helg som i kväll.
Vaknade 8.50 av att mannen vråla åt mig att gå upp, ljudet på klockradion va inte på därför
hade vi inte hört klockan.
Jag for upp ur sängen och drog snabbt på mig kläderna och iväg. Snön vräkte ner här så
de gick knappt att se vägen men tog mig till jobbet till slut och hann till och med handla mjölk
och klev in på jobbet 9.25 som en yr nyvaken höna haha.
Möttes av än lika nyvaken Michaela som somnat om på morgonen på jobbet och nyss vaknat när
jag kom :) Så efter lite kaffe och kackel så vaknade vi till liv och Michaela åkte hem och jag
föflyttade mig från köket in till min brukares rum och skönk ner i fåtöljen och drack kaffe till
kl: 12 innan jag förmådde mig att börja anstränga mig, lite i alla fall (sånt bra jobb har jag).
Så dagen blev bra trots att jag försov mig och nu sitter jag i soffan och njuter, och där tänker
jag sitta tills de är dags att förflytta sig till sängen :)

Ha en underbar lördags kväll mina vänner.

1 kommentar:

  1. Ja de är ju alltid skönt när passen är gjorda fast de tar ju emot en hel del innan.
    Men bara man kommer till jobbet så går de ju :)
    Kramis

    SvaraRadera

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....