11 mars 2015

Idag njöt hundarna ute i solen.




Jag tog första koppen kaffe ute idag och de va så skönt i solen
där de va lä :)
Älskar denna årstid.

10 mars 2015

Ändring i planeringen

Idag skulle ja ha fixat mina naglar, men så blev de inte då Jessicas
Freya hade feber.

Så jag har i stället rensat i båda klädkammarna och fick ihop 4 pappkassar 
så jag är nöjd med dagen :)

Jag slängde ju ner tomatskivor förra veckan och titta vad som redan
kommit upp :)


Nu är Selma nybadad och redo för att klippa sig i morgon.


Nu blir de kaffe och snart Farmen :)

Ha en skön kväll.

08 mars 2015

Våren på g

Söndag och en hel vecka har gått, nu går veckorna i rasande fart
känns de som.

Jessica åkte till indien för 4 veckor sen och idag kom hon äntligen hem :)

I veckan så va Casper och My och klippte sig.
Selma har tid för klippning på onsdag. Så skönt när dom är korthåriga.


I går tvättade vi bilen.


Sen åkte vi till Elgiganten och jag hittade detta fina fodral till mobilen.


Idag har de varit varmt, men jäkligt blåsigt.
Vi åkte till mamma och dammsög ur bilen så nu är den ren
även invändigt.

I morgon är de jobb igen så i kväll blir de i säng i tid :)

Ha en skön kväll.

02 mars 2015

Ledig måndag

Skönt att vara ledig 2 dagar till :)

Har donat och fixat lite här hemma idag.

Selma hon har växt fast i My tror ja, tur att My är snäll och
inte bryr sig att Selma alltid ska ligga nära henne :)


Idag har jag planterat ner några skivor tomat i jord.
Ska bli spännande och se om de händer något och vi får tomater till sommaren.


Nu ska jag straxt åka och sola sen ska jag till Siba 
och köpa en ny mus till datorn.

I kväll blir de bad av 2 hundar som ska och klippa sig i morgon.

Ha en skön dag.

28 februari 2015

Mysdag med Aston

Godkväll

På förm. va vi och hämtade Aston och åkte direkt till mc donalds
då han ville ha hamburgare till lunch.

Sen tog vi vägen förbi mamma och pappa för att få lite kaffe.
Sen blev de handling av lördags godis.

Aston åt pannkaka taco chips och gurka och jag tror gurkan va bäst :)




Nu har vi kollat Mello och druckit välling
och han är fortfarande vaken men ögonen går i kors :)


Själv är jag så trött så jag somnar nog snart :)


Ha en skön kväll.

27 februari 2015

Längtar till våren

Så va de fre igen och jag är långledig :)
Börjar jobba på ons igen :)

Så här ska njutas, vilket jag redan gör.

Då inte min nagelfixare är hemma så fick jag fixa naglarna själv.
De får duga tills hon kommer hem, gillar denna blåa färg :)


Längtar som sjutton till våren nu, känns som vi haft en låååång höst
då vi knappt haft nån vinter.

Har shoppat lite vårkläder, denna gång blev de ett par beiga byxor
från Lindex som är så sköna och passar perfekt i längden för en gång skull :)


Sen blev de äntligen en ny skinn jacka, min förra är de egentligen
inget fel på och jag gillar den men kragen är vikt åt fel håll och de
går inte att rätta till och de har retat mig några år.

Så nu blev de en utan krage :)
Längtar tills de blir varmare så jag får börja använda den.


Nu ska jag straxt ta ut hundarna sen ska vi vänta på att
husse ska jobba klart och så ska vi ju så klart kolla Let`s Dance 
som börjar i kväll.

I morgon ska vi hämta Aston som ska vara här tills på sön.
Ska bli så mysigt att få rå om honom :)

Ha en härlig fre.

23 februari 2015

Skeptisk

Nu har åter en helg gått, men denna gång är jag glad för de va min jobbarhelg :)

Ledig idag så jag gör så lite som möjligt.

Jag är så less på detta väder som aldrig kan bestämma sig.
Nu kommer de ner nå snöblandat skit :(

Nu vill jag ha vår, de är ju ändå ingen vinter.

Testar ett Magnet armband, tyvärr så tror jag inte på sånt men ska
ge de en chans i alla fall :)


Min alldeles egna mini gris, 


Nu ska jag fortsätta här hemma.
Ha en skön dag

15 februari 2015

Söndag

Då va helgen snart slut och en ny vecka väntar.

Idag har vi varit i Bålsta och hälsat på syrran.
När vi kom hem badade vi alla hundar, så nu är dom rena
och luktar gott :)

Igår köpte jag nya vatten kristaller, ångrade mig att jag köpte svarta
då jag skulle köpt vita i stället, för dessa syns lika dåligt
som dom jag har.



Nu ska jag kolla tv och ta de lugnt resten av kvällen.
Ha en skön kväll.

14 februari 2015

Helg igen

Denna helg har jag längtat efter då jag haft dag vecka och inte gillar
att gå upp på morgonen. Har varit så trött hela veckan så igår kväll somnade
jag 20.30 i soffan och sov till 9 i morse.
Vet inte när jag sov så många timmar :)

Idag har vi inte haft något inplanerat så vi tog en sväng och köpte
resterande golvlister.

Solen tittade även fram en stund idag :)


Va även in på blomsterlandet och köpte 2 nya blommor då
mina murgröna inte alls trivs i fönstret i vardagsrummet, dom bara dör
så jag köpte fredskalla i stället.


Nu ska jag inta soffan och vänta på Mello.

Ha en skön kväll

09 februari 2015

Dagarna går så fort

Helgen tog slut fort. 

Redan mån. men jag är ledig så denna måndag är inte så hemsk :)

I lördags va vi hos mamma och sonen med fam. va oxå där.
Så nu har jag laddat upp farmor batterierna :)

Igår fick jag min naglar fixade. 


Nu har jag nyss gjort maten till i kväll och de blev en låda till
i morgon kväll oxå :)
De är så trist att laga mat när man kommer hem efter jobbet och
speciellt när de bara är jag som ska äta då gubben jobbar kväll.

Passade på att göra kyckling med massa goda grönsaker som jag tycker är så gott.


Nu göra så lite som möjligt tills de är dags att gå
ut med hundarna och ge dom mat.

Kvällen ska jag tillbringa i soffan :)

Ha en skön dag/kväll

02 februari 2015

Golvet klart

Nu har hundarna fått en ny korg, den andra hade dom totalt
krafsa sönder. Så nu får vi hoppas denna håller ett tag :)


I går la mannen klart golvet i sovrummet så nu är den fula tröskeln äntligen
borta :)


Golv listerna är påbörjade men måste bara köpa mer innan de är helt klart.


Sååååå nöjd ;)

Glad Midsommar

I helgen har de varit full rulle. Midsommar hos pappa med dom bästa. Dans runt stången för dom små. Sen va vi hemma hos pappa och grillade o...