05 maj 2011

Livet kan vända fort

Hej
I dag har jag varit och träffa en vän till mig som fick en stroke i påskas. Hon kom hem för några dagar sen och vi bor nästan grannar så jag var förbi där och sa hej. Vi har pratat i telen när hon låg på sjukhuset och redan då märktes de att något hänt, men idag va de jobbigt då de inte var samma människa som innan :(
Jag vet att hon kommer att återhämta sig helt men de tar tid och de va riktigt jobbigt att se.
Men allt går i alla fall framåt och de rätt fort oxå. Hon kunde inte röra ena armen och idag stickar hon för att få tillbaka motoriken och hon kan läsa och förstår allt som sägs :)
Usch d är otäckt va allt kan vända på en sek.
Allt gick i alla fall bra och jag är så glad att hon är hemma och att de går framåt så nästa vecka ska vi ses och fika :)
I dag har jag varit hos hund frisören som har rakat ner Casper till sommar frilla så han ser ut som en liten valp igen :) My och Selma ska oxå få sommar frisyr i slutet på denna månad.
I dag är min sista lediga dag sen jobbar ja i helgen men har en bra helg då jag jobbar dag både fredag och lördag och nästa vecka jobbar jag bara 1 dag då jag tagit sem. på tor.
Nu har jag nyss dammsugit så nu ska jag ta mig en dusch sen blir d lite handling och senare kommer en kompis hit som är kakelsättare och ska kolla på våran balkong då vi ska lägga klinkers där :)
Ha en bra dag och va rädda om er.

1 kommentar:

  1. va jobbigt men som du säger så kommer hon bli bättre sakta men säkert.
    Skönt med sommarfrilla :)
    Kram

    SvaraRadera

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....