19 oktober 2010

Hundväder

Hej
Huaaaa vilket skit väder d är idag :( Mörkt och regnet vräker ner.
Sista dagarna har ju varit så fint höstväder med strålande sol, men är nu ett minne blott.
Ska straxt ut i regnet med hundarna, men idag blir d tyvärr ingen långpromenad.
Jag har varit så duktig i flera dagar nu och tagit 1 timmes promenad med hundarna varje dag, men får väl ta en vilodag idag då.
Idag har jag satt bubbelplast runt blommorna som ska stå ute i vinter, läste på nätet att d funkar så vi får väl se om dom överlever vintern.
Pelargonerna har jag tagit in och ska testa övervintra dom inne.
Fåglarna har fått mat i sitt hus :)
Glas skivan intagen.
Nu ska de bara en presenning över allt sen kan snön komma :)
Denna behöver inget värmande runt krukan då den överlever ändå :)
Dessa ska bli kul å se om dom klarar sig. Första gången jag har vintergröna över vintern :)

1 kommentar:

  1. Bra tips med bubbelplast, tror jag har de så här ska fixas när de har slutat o regna, riktigt hundväder som sagt. Tyra trippar när hon är ute för hon gillar inte regn. Ha de bra! Kram

    SvaraRadera

Var fan är våren

Så less på att de är så kallt ute. Vill dra ett täcke över huvudet och komma fram när de är lite varmare. Idag har vi varit hos syrran och f...