07 mars 2010

Huslig

Hejsvejs
Idag har vi en skön hemma dag då jag är lite trött efter gårdagens 70 års kalas :)
I går va vi iväg på kalas och Casper fick följa med då här hemma just nu finns en löpande tik.
Så idag är Casper trött och slut :)
Lite bilder
Tyson vår nya fisk som är en Påfågel ciklid med stor aptit då han är rätt stor.
I går hoppade han upp och öppnade locket på akvariet och tyckte väl att han skulle få mat :)
Till Tyson duger inte bara flingmat, utan han äter oxå räkmix och hela musslor och får han inte d så säger han till med att öppna locket på akvariet hehe.
I går va d vårväder och så vackert ute
Casper är stor och duktig pojke och kan hoppa upp själv i soffan nu... MEN.. han kommer inte ner själv, då grinar man så kommer matte ilande hehe
Idag har jag varit huslig och bakat bröd som jag nu ska gå och ta rätt på.
Ha en skön söndag

3 kommentarer:

  1. Hallååå...
    Läste om en löptik? Vem är det?
    Är det My, ska du para henne i år?
    Skulle va så mysigt o få se valpar efter henne...
    Jag väntar på att lilla Paulina ska gå in i löp..planerad parning med Pontus.

    Sköt om er i vårens tecken...
    /Anne

    SvaraRadera
  2. Löptiken va Electra :)
    My vet i sjutton om jag ska para, har gett upp henne. Ingen som passar åt den damen mer än Casper men hon är ju faster åt honom så de blir inge bra hehe.

    SvaraRadera
  3. Men skulle inte du prova Sussies hane på My?
    Inte ska du ge upp.....

    SvaraRadera

De växer så de knakar

För 2 veckor sen satte jag tomater och några blomfrön. De växer så fort. Detta är tomater. Kommer tyvärr inte ihåg men de blir rosa blommor....