27 februari 2014

Anställningsintervju

Godkväll

Känner mig så trött men nöjd efter denna dag.

Började med att få nya naglar idag sen direkt efter de åkte jag för att träffa min förra chef
för en anställningsintervju.


Den gick kanon bra så på mån ska jag gå bredvid och sen får vi se va de ger :)

Min brukare är fortfarande på sjukhus och jag känner att jag inte vill gå och 
vänta då jag inte har en aning om när hon kommer hem. Så de är dags att gå vidare nu :)

Nu ska jag fortsätta och bara vara och titta på tv:n

Ha en skön kväll

24 februari 2014

Termometern

Känns lite som vår just nu :)
Hela 10 plus visar tempen nu och solen tittar fram lite.

Så straxt ska jag ta en promenad med Jessica och hämta Freya på dagis.
Känner att jag måste ut.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än de vanliga här hemma, konstigt så finns
de alltid något att göra. 
Känner mig i alla fall pigg och jag tror jag ska ta en sväng på gåbandet senare :)

Nu ska jag ta lite kaffe innan promenaden.

Ha en skön dag 

21 februari 2014

Skönt med helg

Vilken dag detta varit. Ganska trött och slut just nu.
Ni som känner mig vet att jag inte är någon morgon människa, avskyr att gå upp tidigt.
Men i morse va jag uppe med tuppen då jag innan jag skulle till jobbet lämnade Maya och 
Freya på dagis då Jessica inte mår så bra just nu. Denna tunga snö som vräkte ner gjorde
de inte lätt då jag skulle dra vagnen med Freya i. Va helt slut när vi väl va framme :)

De gick kanon bra att lämna dom, då dom är så duktiga :)
Sen stressade jag i väg till jobbet och när jag slutade kl:15 gick jag direkt och hämtade barnen.
När vi gick hem ville Freya gå och de tog ju sin lilla tid så vi va totalt dygnsura när vi kom hem
för regnet vräkte ner.

Bytte kläder och käkade och sen gick jag ner till Jessica och hjälpte henne med barnen så dom
fick i sig lite mat, när de va dags för barnen att sova gick jag hem och kröp upp i soffan, och där 
sitter jag än :)
Längtar massor till sängen redan.
Ska bli skönt att sova ut i morgon och senare på efm. så ska vi åka och fira mannens dotter som
fyllt år och då tar vi lilla Freya med oss så får Jessica vila och mysa i soffan med Maya.

Nu ska jag glo på en film.
Ha en härlig kväll mina vänner.

19 februari 2014

Permiterad

Godkväll

Är så trött just nu så jag har svårt att hålla mina ögon öppna :)
De beror säkert på att jag jobbat idag och är inte van att gå upp tidigt på morgonen.
Har varit bortskämd ganska länge med att inte jobba, då jag mest jobbar kvällar
och eftersom brukaren är på sjukhus så har vi ej jobbat kvällarna utan bara dagtid.

I morgon är jag ledig och sen på fre är de min sista dag sen är jag permiterad tills brukaren
kommer hem, vilket inte känns så bra då jag hatar att måsta gå till arbetsförmedlingen.
Ja ja de är som de är, d som är jobbigast är att inte veta hur länge detta blir, men på Ons 
nästa vecka ska jag till en ny brukare och kolla på jobb som vikarie så länge jag är arbetslös kan 
jag ju hoppa in där.
Mycket bättre än att gå hemma hela tiden för då blir jag nog galen.
Har ju lite tur då min förr chef hörde av sig till mig i går och undrade om jag fortfarande hade jobb
då hon behövde en bra assisten och tänkte då på mig.
Lite roligt va de och perfekt då jag blir arbetslös på måndag :)

Nu ska jag hänga lite tvätt sen återgå till soffan och kämpa med att hålla mig vaken ett tag till :)

Ha en skön kväll

15 februari 2014

Biffar med ny krydda


Denna krydda fick jag tips om igår, så idag va jag bara tvungen att testa den :)

Gjorde biffar och de blev sååå gott.

Till de gjorde jag egna klyftpotatisar och rostade morötter och så hade jag
aioli till. Mums de kommer jag absolut att göra om :)


Nu ska jag sjunka ner i soffan och bara vara och vänta på melodifestivalen
som jag som vanligt blir så irriterad på då jag tycker de är rena skiten men ändå måste jag kolla :)

Ha en skön kväll

09 februari 2014

Legat sjuk

Helt korkat att jag blev sjuk igen, va ju inte så längesen jag va de :(
Förra sön. så började de på kvällen klia i halsen och när jag vaknade kl:06 då frös
jag så jag hackade tänder.
Så jag har legat i nästan 3 dagar med feber och hosta och dag 2 då va de mannens tur att åka
på skiten, så vi har legat båda 2 här hemma och mått pest :(

I morgon är de tänkt att jag ska börja jobba, mår ok men har ingen ork och hostan är kvar.

Men orken kan ju bero på detta mörker som är oxå.

I går va vi till Dollar för jag skulle kolla efter små ljus lyktor men hittade inga, men hittade
däremot nya kudd fodral till mina kuddar :)


Idag har vi  varit i Bålsta och hälsat på syrran och nu har vi tänt en massa
ljus och ska glo på tv resten av kvällen :)

Ha en skön kväll.

02 februari 2014

Nytt bord

Godkväll

Idag har vi roat oss med att storhandla, tråkigt men ack så skönt när
frysen är fylld :)

Idag fick vi äntligen tag i ett passande bord till våran soffa.
Blev ett runt bord från Chilli, mycket mer plats nu så jag är nöjd.


Hittade även en ny lampa till fönstret som jag tycker är häftig då den är annorlunda :)
Nu vill jag bara hitta 2 höga svarta krukor sen tror jag att jag är helt nöjd med fönstret :)


Nu ska jag lyssna vidare på Bedroom från melodifestivalen som va igår, har totalt
fastnat för denna låt, så jäkla bra :)

Ha en skön kväll

31 januari 2014

Äntligen klara med soff bytet

 Äntligen är allt på plats, så nu kan man koppla av :)

Vi blev super nöjda, bara nytt bord som behövs.
Har lagt ut detta på blocket så jag hoppas vi blir av med de snabbt.
Vi ska köpa ett likadant fast lite mindre.



Electra hittade sin plats direkt på den korta divanen :)



Nu ska jag ta mig en dusch sen bara slappa till de är dags att åka och jobba.
Skönt de bara är 2 tim. :)
Sen tar jag helg :)

Ha en skön dag

30 januari 2014

Golfarmbåge

Ledig dag, men sliter som ett djur...

I kväll ska vi ju byta soffa med grannarna så jag har nyss satt på den rena klädseln.


Klädseln under dynorna är otymplig och stor så den hänger just nu på en dörr.


så här fint är de i vårat vardagsrum just nu :)


En aning rörigt här nu men de blir säkert bra i kväll när allt är på plats :)

Nu ska jag sätta mig med ispåsar på mina onda golfarmbågar som värker
ordenligt nu efter allt jag hållt på med.


27 januari 2014

Soff byte

Så va de måndag igen, fy va helgerna går fort, tycker inte jag hinner nått alls.

I lördags åkte vi ut till Dollar Store och köpte hiss gardiner.
Dom hade massor av olika för 50:- st så de blev ett par svarta med vita prickar till
burspråket :)


I går kom Jessicas föräldrar hem från Thailand, Jessica och jag fick varsin nyckelring
med vårat namn på :)


Självklart så blev de en fika hos Jessica igår så jag fick pussa på barnen :)

Träffade på min jobbar kompis (även granne) utanför så nu har vi bytt soffa med varandra, då
dom ska flytta och inte får plats med den stora dom har.
Så dom tar våran som är lite mindre och vi tar deras stora. Vi har ju kollat runt
lite och är sugna på soffan med 2 divaner så de blev ju perfekt att byta med dom :)

De värsta är bara att vi måste möblera om och flytta tv och hylla som sitter på väggen.
Men de blir nog bra bara allt är klart :)

Nu ska jag dricka Chai tea latte sen ska jag ta mig en dusch.
I kväll vankas de jobb.

Ha en bra dag

Glad Midsommar

I helgen har de varit full rulle. Midsommar hos pappa med dom bästa. Dans runt stången för dom små. Sen va vi hemma hos pappa och grillade o...