26 augusti 2012

Hemsk dag i går

Gårdagen vill jag bara glömma :(

Började bra då mamma och pappa kom hit och vi åkte ner till marknaden och 
shoppade lite, sen blev de en fika här hemma innan dom åkte hem.

Efter de fick hundarna mat och vi satt oss i lugn och ro på balkongen och kopplade av.
Rätt va de va så rök Electra och My i hop,men vi bröt snabbt då vi satt bredvid.
Såg att något inte stod rätt till med Mys öga, såg ut som de hade fastnat eller nått.
Trodde ett tag oxå att hon lyckats fått ett bett där.
De va bara att bege sig direkt in till Strömsholm, där dom tyvärr konstaterade att hennes öga lossnat
och att syn nerven va helt skadad :(

Hur kan bara sånt här hända? De är helt sjukt.
My blev så arg så att de lossnade, ni hör ju hur sjukt de låter.

Men så illa va de så att vi fick lämna henne för operation och borttagning av ögat.
Usch va jag mådde skit i går och sovit såååå dåligt i natt.

Här börjar hon bli trött av sprutan hon fick innan operationen.



Nu är mattes lilla hjärta hemma och ligger just nu bredvid mig i soffan och sover :)

Dom tyckte nog de va bäst för My att komma hem då hon varken ätit, kissat eller bajsat. Men de förstod
jag att hon inte skulle göra. Kan säga att hade hon varit där och varit fullt frisk så hade hon inte gjort nått
 i alla fall. För hon är en matte hund :)
Därför fick hon komma hem idag och glad är jag för de :)
Va så nervös när vi skulle hämta henne, tar ju ett tag att vänja sig vid detta nu och även för henne.
Tratten och bara ett öga är jobbigt för henne så hon går in i allt här hemma just nu, men de kommer
bli bra bara allt läker och hon slipper tratten.

I morgon ska jag börja ge henne tabletter som är antiflamatoriska och smärtlindring som hon nu ska
äta i 5 dagar.

Så nu vet ni lite hur de ligger till här hemma. 
Så i morgon börjar jag inte nya jobbet där jag skulle gå bredvid i morgon.
Som tur är så förstod hon jag ska jobba hos då hon själv har hund.
Vi skjuter upp mina tider tills My mår bra igen :)

Nu ska vi mysa i soffan.

1 kommentar:

  1. Men fy va otäckt, att de bara kunde hända sådär :(
    Hoppas hon piggnar på sig snart.
    Kram till er!

    SvaraRadera

Var fan är våren

Så less på att de är så kallt ute. Vill dra ett täcke över huvudet och komma fram när de är lite varmare. Idag har vi varit hos syrran och f...